dimarts, 5 de maig del 2009

Million Dollar Baby




-Director: Clint Eastwood.
-Repart: Clint Eastwood (Frankie Dunn), Hilary Swank (Maggie Fitgerald), Morgan Freeman (Scrap).
-Any: 2004.
-Premis: 7 nominacions als Oscar, dels quals en guanyà 4 (millor pel·lícula, director, actriu i actor secundari).
-Sinopsi: Frankie Dunn ha entrenat i representat alguns dels millor boxejadors del món. La lliçó més important per a ell és: protegeix-te sempre a tu mateix. Però un dia apareix al seu gimnàs Maggie Fitgerald, una boxejadora que vol arribar a lo més alt del món del boxeig femení i està disposada a fer tot allò que siga necessari per aconseguir-ho.
-Valoració personal: Personalment m'ha agradat moltíssim la pel·lícula. Crec que Maggie és un clar exemple de treball, esforç i sofriment i de que amb tot això, podem aconseguir els nostres somnis. Em pareix molt valent i sacrificada, te les coses bastant clares i no para de lluitar en tota la història per tal d'arribar on es proposa. M'ha servit per a adonar-me que mai ens hem de rendir. A diferència de Maggie, que crec que sempre s'enfronta amb els seus problemes, Frankie em pareix una miqueta cobard perquè mai s'atreveix a relacionar-se massa amb la gent, vincular-se i arribar a estimar algú, encara que Maggie es diferent i acaba estimant-la molt. M'agrada també el personatge de Scrap, a qui li agrada viure al gimnàs, dedicant la seua vida, en certa forma, al boxeig.
En definitiva es una pel·lícula que recomane, perquè m'ha aportat moltes coses i ha provocat en mi moltes sensacions i sentiments que m'han fet identificar-me amb els personatges. La recomane a tothom.